Godło Rzeczypospolitej Polskiej Logo Facebook ZSTiE Logo IBM Logo WSB

• Zmniejsz rozmiar czcionki
Eckener Schule

ZSTiE - Eckener-Schule: Wrocław, 06.09.11.2017

Polsko-niemiecka wymiana młodzieży ZSTiE - Eckener-Schule Wrocław, 06.09.11.2017

Od 6. do 9. listopada 2017 r. ponownie gościliśmy uczniów i nauczycieli z Eckener-Schule z Flensburga.

Tematem przewodnim tegorocznego spotkania była "Młodzież i internet - tożsamość, zagrożenia, hakerzy, portale społecznościowe".

Poniedziałek, 6.11.

Nasi goście przyjechali do Wrocławia wczesnym rankiem w poniedziałek. Z tymczasowego dworca PKS odebrali ich p. Jolanta Trzebniak oraz uczniowie rodzin goszczących.

Po przybyciu do budynku szkoły przy ul. Haukego-Bosaka uczniowie i nauczyciele z Flensburga zostali powitani przez Dyrektora ZSTiE - p. mgr. Rafała Cichockiego oraz zjedli tradycyjne, polskie śniadanie.

Więcej…

ZSTiE i ECKENER SCHULE - Flensburg, Hamburg, Sylt ...

W dniach od 23.04.2017 do 28.04.2017 uczniowie wraz z nauczycielami ZSTiE

p. mgr A. Skrzypaszek oraz p. mgr A.Trzeciak brali udział w polsko - niemieckiej wymianie
w mieście Flensburg, była to nasza rewizyta. Wraz z uczniami i nauczycielami Eckener -Schule Flensburg zrealizowaliśmy ciekawy program oraz dużo się nauczyliśmy. Zrealizowane zostały liczne zadania na warsztatach zawodowych "IPv4 -Adressierung", w czasie wycieczki do Hamburga i do Muzeum Miniatur Wunderland, w czasie pobytu na wyspie Sylt oraz na grze miejskiej w mieście Flensburg. Poprzez aktywny udział w pieszej wycieczce po mieście (Stadtrundgang) mieliśmy okazję poznac ciekawą historię tego najbardziej na północ wysuniętego punktu Niemiec na granicy z Danią , gdzie Duńczycy i Niemcy współdziałają razem. Nasi uczniowie godnie reprezentowali ZSTiE , dbali o jakość wymiany zarówno pod względem merytorycznym jak i językowym. Komunikacja w językach angielskim i niemieckim oraz cała inicjatywa to wszechstronne korzyści kolejnej edycji tej wymiany. Dziękujemy Dyrekcji
i nauczycielom oraz wszystkim zaangażowanym, a w szczególności: Panu Dyrektorowi mgr R.Cichockiemu, oraz Paniom: mgr J.Trzebniak, mgr A.Idczak, mgr A.Trzeciak, mgr A.Skrzypaszek.

Spotkanie szkół we Wrocławiu

W dniach od 7 do 10 listopada 2016 r. ponownie gościliśmy w naszej szkole 10 uczniów i 3 nauczycieli z Eckener-Schule z Flensburga w Niemczech.

Poniedziałek, 07.11.

Nasi goście przyjechali do Wrocławia wcześnie rano w poniedziałek, 7. listopada. Z dworca autobusowego wszyscy udali się do budynku ZSTiE, gdzie czekało już tradycyjne, polskie śniadanie. Uczniowie i nauczyciele z Flensburga zostali przywitani przez Dyrektora szkoły – p. mgr Rafała Cichockiego, po czym zwiedzili wraz z Wicedyrektorem – p. mgr inż. Wiktorem Ziętarą budynek ZSTiE. Niemieccy uczniowie zobaczyli m.in. kilka pracowni komputerowych, pokój nauczycielski i halę sportową. Nasza szkoła bardzo im się spodobała.
Po południu wszyscy udali się na spacer po wrocławskiej starówce... i chociaż było zimno to wszyscy byli zachwyceni miastem. Naszym gościom najbardziej spodobały się krasnale! Niestety, mieliśmy zbyt mało czasu, żeby spotkać się z wszystkimi.

Wieczorem odbyły się w szkole wspólne warsztaty plastyczne pt. „Budujemy mosty tolerancji”, po czym uczniowie niemieccy udali się do rodzin naszych uczniów.

Spotkanie szkół partnerskich we Flensburgu

6.06.15 – Wrocław
Punktualnie o 22.15 wyruszyliśmy w komplecie (10 uczniów i 2 nauczycieli) z dworca autobusowego w dłuuugą podróż – do naszych niemieckich przyjaciół ze szkoły partnerskiej – do Flensburga. Podróż była długa, ale podekscytowanie wzięło górę i 10 godzin podróży szybko minęło.

7.06.15 – Flensburg i muzeum
o 8.30 przywitali nas niemieccy i opiekunowie i zabrali nas do swoich domów, mieliśmy więc okazję sie zapoznać i zaaklimatyzować. Po południu zwiedzaliśmy muzeum "Phanomenta", ale to muzeum to nieodpowiednie słowo dla tego miejsca. Eksponaty wymagały interakcji zwiedzającego i kierowania się zasadą "dotknij, sprawdź jak działa". Okazało się, że uczestnicy świetnie się tu odnaleźli i każdy wydobył z siebie odrobinę dzieciaka.